Karma/Het vijfde na-Atlantische tijdperk

We leven in het vijfde na-Atlantische tijdperk (1413-3573). In ons vijfde na-Atlantische tijdperk zullen de mensen de grote leer van karma toevoegen aan de andere leringen, ze zullen leren hun karma te begrijpen. […] Ze zullen de gedachte leren begrijpen: Ik ben door de geboorte op de aarde geplaatst; mijn lot is op de aarde, ik beleef vreugde en smart, ik moet begrijpen dat wat ik meemaak aan vreugde en leed niet voor niets op mijn weg komt, dat het mijn karma is en dat het tot mij komt, omdat het mijn karma is, mijn grote opvoeder. Ik blik op wat er voor mijn geboorte was, wat mij in deze incarnatie geplaatst heeft, omdat dit lot voor mijn verdere ontwikkeling nodig is.

Bron: Rudolf Steiner – GA 143 – Erfahrungen des Übersinnlichen/Die drei Wege der Seele zu Christus – Stockholm, 17 april 1912 (bladzijde 147)

Eerder geplaatst op 20 mei 2016