Demonische machten

Als de zielen zich er niet toe willen zetten (Duits: sich nicht dazu bequemen wollen), impulsen op te nemen die alleen uit de spirituele kennis kunnen komen, dan wordt het lichaam gevuld met demonische machten.

Bron: Rudolf Steiner – GA 177 – Die spirituellen Hintergründe der äußeren Welt – Dornach, 7 oktober 1917 (bladzijde 95-96)

Eerder geplaatst op 10 juni 2014

4 gedachtes over “Demonische machten

  1. Destijds zijn we naar De Faust in Dornach geweest. In de lezing bij aanvang van het 2 e deel klonk een zin die ik nooit meer zal vergeten: ” das Bose wird gelaehmt indem Es’ denkend durchschaut wird.”

    1. Haike

      Ik zeg iedere avond zo bewust als ik dat kan, (Gaat de ene keer beter dan de keer erop) 7x “Het Onze Vader”. Voor dat ik dat inzet laat ik door mijn gedachten gaan voor wie ik dat zal zeggen. Dan gebeurt het regelmatig dat ik het ook zeg voor Ahriman en Lucifer, maar of ik ze daarmee verlam…..???

      Maar het is wel een mooie uitspraak van de spreker, dat zal ik niet ontkennen.

      1. Anoniem

        Steiner geeft antwoord hoe Lucifer en Ahriman te overwinnen: Lucifer door ons te verdiepen in het mysterie van Golgotha, zodat Lucifer weer de lichtdrager zal worden, en Ahriman wordt overwonnen door hem te gebruiken voor de geesteswetenschap.

  2. henri

    En dit heeft ook ,aldus Steiner nare en schadelijke gevolgen voor de etherische lichamen van deze mensen , die verhoutten ttz sterk verharden ..
    Dit zal zich manifesteren na hun dood , doordat deze lichamen niet zo snel als de anderen (die wel spirituele gedachten hebben ingeweven in hun etherlichamen ) door Michaël en zijn helpers kunnen worden opgelost in de kosmische ether , omdat zij gebonden zijn aan de lagere astrale sferen waar Ahriman hun bindt en in de vangarmen van de westerse loges ( deze van de linker hand ) waarin deze demonen ook werkzaam zijn en deze lichamen binden en tevens benutten voor hun materiële invloeden en werkzaamheden .

Geef een reactie

