Een heel ander soort botox

Liefde voor alle wezens, sympathieontwikkeling zorgt voor een jeugdig blijvend fysiek lichaam. Een van haat vervuld leven, dat vol antipathie voor andere wezens is, dat op iedereen kritiseert en moppert en zich overal van terug zou willen trekken, bewerkt door deze neigingen een lichaam dat vroeg veroudert en rimpels krijgt. Zo dragen de neigingen en hartstochten van een leven zich over op het fysieke lichaam van de volgende incarnatie.

Bron: Rudolf Steiner – GA 99 – Die Theosophie des Rosenkreuzers – München, 30 mei 1907 (bladzijde 66-67)

Eerder geplaatst op 2 oktober 2012

6 gedachtes over “Een heel ander soort botox

  1. Bernard

    Om in je VOLGEND leven eeuwig jong te blijven . . . . het is een investering in de toekomst, dat je je antipathie wegkrast en een eeuwige glimlach op je gezicht perst!

    1. Volgens mij gaat het hier om het aankweken van een oprechte innerlijke blijmoedigheid. Als mij dat moeite zou kosten of als ik een schijn-glimlach opzet, dan werkt het niet. Niet voor mij tenminste.
      En mijn volgend leven begint vandaag!

Geef een reactie

