Angst voor de spirituele wereld

Bij maar weinig mensen is vandaag de dag de sterke innerlijke moed aanwezig om zich om zo te zeggen in de bodemloze en tijdloze ervaringen te begeven. Maar door hun lot zijn bepaalde mensen ertoe verbonden de drempel te overschrijden. En zonder de wijsheid die verkregen kan worden aan de andere kant van de drempel is niet verder te komen.

Bron: Rudolf Steiner – GA 194 – Die Sendung Michaels – Dornach, 14 december 1919 (bladzijde 201)

Eerder geplaatst op 14 november 2011

6 gedachtes over “Angst voor de spirituele wereld

      1. Mooi citaat Ridzerd, maar ik weet het verder niet… zelf voel ik geen enkele angst om straks die overstap te maken als het zover is… Ik weet wel dat er ook mensen zijn die een BDE hebben gehad die heel negatief was, met niets dan duisternis om hun heen. Maar die ook onmiddellijk veranderde van sfeer en omgeving op het moment dat ze hun wil gebruikten, en daarmee duidelijk maakte dat dit niet acceptabel voor hun was…

  1. Ook als reactie op je link Ridzerd.
    Men zou van te voren ook angst kunnen hebben voor het aardse leven.
    Eerlijk gezegd ben ik ook wel wat bevreesd, wat staat me te wachten……..
    Maar als ik in liefde word ontvangen zal het wel snor zijn.

    1. Ja, ik had daar nog niet zo zeer aan gedacht, maar angst voor het aardse leven kan ook. Bij Steiner komt men overigens hier en daar wel tegen, dat angst een hindernis is voor de ontwikkeling, het is eigenlijk een gevoel dat men niet zou moeten hebben, als ik het goed begrepen heb. Maar ja, gemakkelijker gezegd dan gedaan. De farmaceutische industrie vaart er wel bij, want kalmerende middelen zijn de meest gebruikte medicijnen. Ook gebruik van drugs en alcohol heeft vaak veel te maken met angstgevoelens.

      1. Nou Ridzerd, ik weet niet of je in het voorgeboortelijke leven angst KAN hebben voor het komende aardse leven.
        Ik dacht meer, het aardse leven is echt niet altijd fijn, heeft zijn reden, maar daar zou je van te voren best angst voor kunnen hebben

Geef een reactie

