Monnikleven/Praktisch leven

We zouden graag de stemming van het mediteren over ons gehele leven uitbreiden. Dat gaat echter niet, omdat we dan onbruikbaar voor het fysieke leven worden. Neemt een mens het voorrecht op zich om zijn huidige leven geheel aan de meditatie te wijden, dus een klooster- of monnikleven te leiden, dan wordt hij in het volgende leven des te meer voor de taak gesteld in het praktische leven, ondanks wellicht versterkte spirituele krachten, actief te zijn.

Bron: Rudolf Steiner – GA 266b – Aus den Inhalten der esoterischen Stunden – Band II: 1910-1912 – Berlijn, 26 januari 1912 (bladzijde 312)

Eerder geplaatst op 7 januari 2014

8 gedachtes over “Monnikleven/Praktisch leven

  1. Anoniem

    U heeft de beginpagina vernieuwd, kunt het misschien terug draaien? De vorige was overzichtelijker en eenvoudiger. Ik hoef die bergen niet.

    1. Dat u de vorige overzichtelijker en eenvoudiger vindt, komt denk ik alleen omdat u aan die gewend was. Maar deze is echt niet minder overzichtelijk en minder eenvoudig.
      Alleen ontbreekt op deze een Home of Startpagina button. Maar als u op de koptitel klikt, dus De grote Rudolf Steiner Citatensite, komt u ook op de startpagina.

      De afbeelding van die bergen heb ik voor proef wel eens teruggebracht naar de oude afbeelding, maar het stond hier toch minder goed, vond ik.

      1. Ja, ik dacht aanvankelijk dat ik die ijsbergen, die standaard op deze blog-layout stonden, mooier vond, maar nu vind ik deze nieuwe toch mooier. Op de Duitse Steiner citatensite heb ik de ijsbergen nog laten staan. Die Duitsers tonen tot nu toe zeer weinig belangstelling voor de site, dan smoren ze verder ook maar in hun vet. Sorry, ik liet mij even gaan. 😉

      1. Waarom zou dat jammer zijn? Je kunt toch proberen met elke ervaring die je op doet kijken of er iets positiefs uit te halen valt?

Geef een reactie

