Mohammed – Gebed van het licht

O Allah.
Maak licht in mijn hart en
licht in mijn ogen en
licht in mijn oren en
licht aan mijn rechterzijde en
licht aan mijn linkerzijde en
licht boven mij en
licht beneden mij en
licht vóór mij en
licht achter mij.
Maak voor mij licht!

 

 

 

 

8 gedachtes over “Mohammed – Gebed van het licht

  1. ik denk er het mijne van

    Beste Heer van Dijk,
    Maakt het uit of de dichter pedofiel was; m.a.w. staat de schoonheid van zijn gedicht in rechtstreeks verband met zijn pedofilie? Ik denk dat we dat nooit zullen weten en daarom is de toevoeging overbodig.
    U bent, als citatenman, misschien geïnteresseerd in de uitspraken op:
    http://mijnantroposofie.blogspot.com/

  2. Van Gogh moest zijn kritiek en spot en uiteindelijk ook het maken van die film met de dood bekopen. Ritueel afgeslacht. Onbestaanbaar maar waar.

    @ Ridzerd

    Heb inmiddels (1) een blogrol en (2) laatste reacties rubriek aan mijn weblog Cahier toegevoegd.

  3. @John

    Wat het eigenlijk nog erger maakt is dat die moordenaar Mohammed B. ook nog gezegd heeft dat hij niets tegen van Gogh had, maar dat die moord moest van zijn geloof. Religie gebruiken om de eigen misdaden goed te praten.

  4. Miriam Haenen

    Beste Ridzerd,
    ik waardeer je werk enorm.
    Dank daarvoor.
    Bij deze verzoek ik je de opmerking onder deze tekst te verwijderen.
    Los van het feit dat het tendentieus genoemd kan worden, geeft het de indruk dat je het over de Profeet van een andere godsdienst hebt.
    Hoor graag van U

    Miriam Haenen

  5. Beste Miriam, overal staat te lezen dat Mohammed negen keer getrouwd is, waaronder ook een meisje van 7 jaar. Dus die opmerking van mij is niet zo raar. Maar ik begrijp wel dat voor velen, met name Moslims, zo’n opmerking gevoelig ligt. Daarom heb ik hem verwijderd.

  6. Aisha was 9 toen ze met Mohammed trouwde en 12 toen het huwelijk werd geconsumeerd. Wat is ‘overal’? Als ik mensen over Steiner vertel, hoor ik vaak dat hij een racist is. Dat vind je namelijk overal.

Geef een reactie

