Rudolf Steiner – Ellende, nood en armoede

Alle menselijke ellende is louter een gevolg van het egoïsme en in een gemeenschap van mensen zal te eniger tijd onontkoombaar ellende, nood en armoede komen opdagen, wanneer deze gemeenschap op de een of andere manier op het egoïsme is gebaseerd.

Antroposofie en het sociale vraagstuk – GA 34

11 gedachtes over “Rudolf Steiner – Ellende, nood en armoede

  1. @Michel Gastkemper

    Ja, het ziet er niet slecht uit. Ik wou de foto’s bij de berichten in het midden plaatsen, maar dat wil nog niet lukken. Overigens, dat zult u misschien rechtsboven in de blog wel gelezen hebben, ben ik van plan niet alleen Steinercitaten op deze blog te plaatsen, maar ook van anderen en soms van mezelf. Zoals u weet, had ik bij de Volkskrant twee blogs, één voor Steinercitaten en één voor wat anders. Het lijkt me nu maar beter om het te combineren. Dan wordt het wat gevarieerder en heb ik ook meer kans dat het lukt om elke dag wat te plaatsen. Anders plaatste ik soms wekenlang niks op de VKblogs.
    Ik ben nu van plan elke dag een bericht te plaatsen die al op mijn beide Volkskrantblogs staan. Dus ik kan wel even vooruit.

  2. @ Ridzerd van Dijk

    Ziet er goed uit. Prima. Mijn complimenten. Je beoogde combinatie, (1) Steiner citaten en fragmenten en (2) aandacht literatuur, persoonlijke bespiegelingen enzovoort, lijkt me een goed idee. Zo wordt het echt jouw stek met een persoonlijk cachet.

  3. Ja, dat had ik al gezien en dat leek me een uitstekend idee! De wereld is groter dan alleen Steiner. Daarnaast heeft u ook zelf vaak leuke en interessante dingen te melden. En niet te vergeten: van u krijg ik tenminste reactie!

  4. @John Wervenbos

    Bedankt, ja, het wordt zo ook wat gevarieerder. Eén ding vind ik wel jammer. Ik kan het nu niet de titel geven De grote Rudolf Steinercitatensite en dat vond ik nu juist zo’n mooie titel.

  5. Hallo Ridzerd,

    Ziet er inderdaad goed uit. Ik kijk nog even naar de verschillende gezichtspunten af over de webblogkeuze en ga even door met grasduinen.

    Overigens vind ik het niet bezwaarlijk als je die prima titel ‘De grote Rudolf Steinercitatensite’ handhaaft. Als je erbij vermeldt dat je ook wel eens wat anders er tussendoor plaatst, dan kan dat best toch? Of je houdt toch twee weblogs. Ze zijn zo sterk verschillend, dat je ze wat mij betreft juist niet hoeft samen te voegen.
    De ene op blog.spot en de andere hier. Geeft meteen extra ervaring om na verloop van tijd te kunnen weten welke je voorkeur heeft en waarom.
    Succes ook hier!

  6. @Frans Wuijts

    Ja, het gaat hier wel goed. Evengoed heb ik er toch uren mee omgepield. Wat dat foutje betreft: bij mij staat achter de datum en tijd bij je reactie: (bewerken). Dus dat foutje zou ik er wel uit kunnen halen, maar het moet toch mogelijk zijn dat de reageerder zelf de reactie nog kan bewerken. Alleen ik weet nog niet hoe dat hier gaat.

    Wat die titel betreft: ik ben er nog niet over uit of ik die titel De grote Rudolf Steiner Citatensite nu wel zal handhaven of niet. Het is wel een titel die geïnteresseerden in Steiner en antroposofie meteen zal aantrekken, maar om daar dan allerlei andere dingen tussen te zetten, lijkt me toch wat raar. Misschien schiet me nog een andere titel te binnen.

  7. Pingback: Het egoïsme: een krachtig beschermingsmiddel | AQUARIUS

Geef een reactie

